
A la Xarxa Telmàtica d'Educació de Catalunya hem trobat a l'apartat d'escola oberta una experiència que ens ha agradat molt. Era dins l'assignatura de Visual i Plàstica.
L'experiència que hem llegit i debatut i volem presentar-vos és un taller d'animació.
Hem trobat molt interessant aquesta expriència que ha fet al CEIP Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d'Anoia, amb els alumnes de 5è i 6è.
Primer de tot, ens ha semblat molt positiu el mètode d'avaluació que tenien. Aquest consistia en valorar si cada dia s'havien assolit el objectius proposats.
Pensem també, que és molt important ensenyar als nens i nenes quatre idees sobre com enfocar i diferents formes d'enfocament, d' il·luminació, etc... Ja que, a més de donar-lis uns coneixements que poden utilitzar a la vida quotidiana, també els poden obrir les portes cap a nous somnis i professions.
Un altre objectiu que ens ha agradat molt, i que és molt important a cicle superior, és aprendre a ser crític amb els mitjans de comunicació, i descobrir realment com es fa tot allò que ells poden veure en les pel·lícules i sèries. Tanmateix, pensem que és bo que sàpiguen que tots els processos són importants, i totes les persones necessàries, i que ho descobreixin a través de la realització que cada grup d'una tasca diferent (guió, escenari, fotogrames, muntatge...). Així aprenen a cooperar millor i a valorar positivament la feina dels altres membres del grup.
Aquesta activitat, també ens ha agradat perquè deixa llibertat a la imaginació dels nois i noies i creiem que és bo que desenvolupin la seva creativitat.
Al mateix temps, és també una forma molt atractiva d'endinsar els nens/es en les noves tecnologies (càmera digital, pc, programes de so, vídeo i imatge...), i fer un aprenentatge del tot significatiu per a ells.
El resultat del taller ens ha sorprès bastant. Observant com els havia quedat, hem arribat a la conclusió que molt positiu i totalment viable per a portar-ho a terme a cicle superior.
Aquest taller és molt apropiat al nostre eix temàtic, i això encara ens ha animat més a escollir-lo. Amb ell, els nois i noies poden viure una experiència única, però no irrepetible, és clar. I a més a més, poden reflexionar molt millor sobre el paper dels mitjans de comunicació a la nostra societat, sobre els objectius que aquests tenen envers nosaltres, etc. Pensem que no només és una pràctica que serveix per treballar les noves tecnologies (que també) sinó que serveix per ajudar-los a obrir perspectives crítiques cap a tot aquest món tecnològic.
Esperem que trobeu aquest taller tant interessant com nosaltres l'hem trobat.
Podeu trobar tota la informació al següent link:
Taller d'animació