dimarts, 24 de març del 2009

A BEAUTIFUL MIND (una mente maravillosa)

"A beautiful mind" és una pel·lícula dirigida per Ron Howard. Produïda als Estats Units (EEUU), l'any 2001. Aquest trailer, és en anglès però la comprensió a nivell global és bona. Tot i així, us faig una breu síntesi:

La pel·lícula narra la vida del matemàtic John Forbes Nash. Des de l'arribada a la Universitat de Princeton, la relació amb els seus amics i futurs companys de feina, l'obsessió per trobar una teoria brillant fa que sobresurti com a geni de les matemàtiques i el començament de la seva malaltia, diagnosticada anys després com esquizofrenia. Amb l'ajuda de la seva esposa Alicia i la seva força de voluntat i ànim de superació, aconsegueix fer front la seva malaltia. El 1994 és el guanyador del Premi Nobel.


L'objectiu d'aquesta pel·lícula és fer veure que els alumnes poden aconseguir allò que es proposin. Quan passem aquest film de Ron Howard, els alumnes podran fixar-se que una malaltia no impedeix portar una vida més o menys “normal”. Cal destacar, que l'entorn ajuda a la persona a millorar. Des de la visió com a mestres, podem dir que hem d'intentar fer el màxim per potenciar els alumnes.

UN PUENTE HACIA TERABITHIA

Un puente hacia terabithia és una pel·lícula creada als E.U.A i dirigida per Gabor Csupo. Es va estrenat a Espanya el 2 de març del 2007.

Aquesta pel·lícula ens mostra un món fantàstic creat per dos amics, Jess i Leslie. Dos amics de l'escola, tots dos amb situacions familiars ben diferents: el nen fill d'una família nombrosa on l'economia no és el més abundant que hi ha, i la nena filla única amb uns pares cultes i alegres. Ells dos es troben, i res els impedeix de formar una amistat dins un fantàstic món: Terabithia, aquesta és la manera que tenen d'aïllar-se de la realitat, però que al mateix temps els ajudarà a enfrontar-se a les pors del dia a dia.

Però al final de la pel·lícula ens ensenya també la tràgica cara de la mort, quelcom present en la realitat i la fantasia.

La pel·lícula ens mostra la importància del ser, i treu importància al tenir, quelcom que és massa valorat als nostres dies. Tanmateix, i perquè penso que als nens, estudiants de primària, se'ls pot i se'ls ha de parlar de temes com la mort, crec que aquesta pel·lícula pot ser adequada. Ells tenen molta imaginació i entendre temes com la mort, en aquesta edat, no els costa, sinó ben bé tot el contrari.

dilluns, 23 de març del 2009

CUARTA PLANTA


Per aquesta setmana tinc una recomanació molt interessant, està dins del grup de les malalties, i cinema espanyol. Es tracta de la pel·lícula 4a Planta, del director Antonio Mercero. La pel·lícula parla de cinc nois que estan ingressats en un hospital perquè tots ells pateixen de càncer. Aquest grup de nois que ronden els quinze anys comparteixen un "barri" molt peculiar: la planta de traumatologia d'un hospital. Miguel Àngel, Hissen, Dani i Jorge assoleixen amb la seva alegria desafiar la destinació i fer suportable la seva estada en el centre. La vida continua en aquest microcosmos regit per homes i dones de bata blanca. A part de les dietes singlot sòdiques, també hi ha pacients nous que conèixer, infermeres de les quals burlar-se, incursions nocturnes pels passadissos de l'hospital, partits de bàsquet que disputar-li a l'equip de San Pau. L'amistat, l'acceptació en el grup, és determinant en l'adolescència. Però és imprescindible quan la ridiculitzada "edat de la poca-solta" se sofreix en pijama i entre quatre parets.
Tot i que a simple vista pot semblar un film per nens/es més grans, crec que és molt important que els alumnes de cicle superior de Primària comencin a entendre algunes situacions en que es troben d’altres nois/es de la seva mateixa edat.

LA CLASE


Aquest tall de trailer de LA CLASE, ens mostra un avenç del que ve a donar aquesta magnífica pel·lícula de Laurent Cantet. En aquesta producció audiovisual ens explica la difícil vida d'un professor a la seva aula ja que aquesta, està formada per una multitut d'ètnies immigrades de França, país en que transcorre la pel·lícula.
A més a més, el problema general que està enfocat la pel·lícula, és el d'un grup de joves africans que tot i haver nasut a França, senten que el seu orígen no és francès, sinó africà.LA CLASE podria anar adreçada per a tots aquells mestres o educadors que tenen problemes a l'aula sobre immmigració o conflictes amb els nouvinguts.