Un puente hacia terabithia és una pel·lícula creada als E.U.A i dirigida per Gabor Csupo. Es va estrenat a Espanya el 2 de març del 2007.
Aquesta pel·lícula ens mostra un món fantàstic creat per dos amics, Jess i Leslie. Dos amics de l'escola, tots dos amb situacions familiars ben diferents: el nen fill d'una família nombrosa on l'economia no és el més abundant que hi ha, i la nena filla única amb uns pares cultes i alegres. Ells dos es troben, i res els impedeix de formar una amistat dins un fantàstic món: Terabithia, aquesta és la manera que tenen d'aïllar-se de la realitat, però que al mateix temps els ajudarà a enfrontar-se a les pors del dia a dia.
Però al final de la pel·lícula ens ensenya també la tràgica cara de la mort, quelcom present en la realitat i la fantasia.
La pel·lícula ens mostra la importància del ser, i treu importància al tenir, quelcom que és massa valorat als nostres dies. Tanmateix, i perquè penso que als nens, estudiants de primària, se'ls pot i se'ls ha de parlar de temes com la mort, crec que aquesta pel·lícula pot ser adequada. Ells tenen molta imaginació i entendre temes com la mort, en aquesta edat, no els costa, sinó ben bé tot el contrari.
Aquesta pel·lícula la vaig veure tota ja que la van passar a Tortellà per festes de l'any passat.
ResponEliminaEn aquell moment no me'n vaig adonar, però ara que estic estudiant per mestre, penso que tal i com molt bé has dit, seria un bon film per analitar ja que conté temes tant infugibles com l'amistat, els diners o fins i tot la mort.
Tot i que no descarto de ser utilitzada com a recurs didàctic, apostaria per passar-la més a alumnes de cicle superior (més que res, per la seva maduresa adquirida).
A mi en canvi em sembla prou assenyada per a inclús nens de cicle mitjà, parlar de la mort, de la pobresa en clau de fantasia fa que els nens comencina a acceptar i entendre aquests conceptes de tan difícils de païr inclús pels adults.
ResponEliminaCom han dit els meus companys anteriorment, a mi també em sembla bé treballar aquesta pel·lícula. El tràiler que s'ha adjuntat es veu com treballen el tema des d'una perspectiva de l'infant. Tot i així, haig de mirar la pel·lícula per poder profunditzar millor el comentari.
ResponElimina