dimarts, 24 de març del 2009

A BEAUTIFUL MIND (una mente maravillosa)

"A beautiful mind" és una pel·lícula dirigida per Ron Howard. Produïda als Estats Units (EEUU), l'any 2001. Aquest trailer, és en anglès però la comprensió a nivell global és bona. Tot i així, us faig una breu síntesi:

La pel·lícula narra la vida del matemàtic John Forbes Nash. Des de l'arribada a la Universitat de Princeton, la relació amb els seus amics i futurs companys de feina, l'obsessió per trobar una teoria brillant fa que sobresurti com a geni de les matemàtiques i el començament de la seva malaltia, diagnosticada anys després com esquizofrenia. Amb l'ajuda de la seva esposa Alicia i la seva força de voluntat i ànim de superació, aconsegueix fer front la seva malaltia. El 1994 és el guanyador del Premi Nobel.


L'objectiu d'aquesta pel·lícula és fer veure que els alumnes poden aconseguir allò que es proposin. Quan passem aquest film de Ron Howard, els alumnes podran fixar-se que una malaltia no impedeix portar una vida més o menys “normal”. Cal destacar, que l'entorn ajuda a la persona a millorar. Des de la visió com a mestres, podem dir que hem d'intentar fer el màxim per potenciar els alumnes.

5 comentaris:

  1. Penso que la pel·lícula està molt bé per veure realment el que dius, que una persona es pot arribar a superar a ell mateix. Però, al mateix temps, crec que podriem buscar una pel·lícula més adequada a l'edat dels alumnes de primària, les imatges semblen més destinades a adults. Més que tot pel fet que potser els costaria entendre'n l'argument en segons quins moments.

    No obstant això, trobo molt positiu treballar temes com la malaltia ja que forma part de la realitat, i també temes com la força de voluntat, tant important en la vida de qualsevol estudiant.

    ResponElimina
  2. Aquesta pel·lícula penso que està bé per a gent més gran, sobretot per a 3 o 4 d'ESO, erò malauradament, no per nens i nenes de Primària.

    Tot i que sí que el film mostra com gràcies a l'amor i la força de voluntat es pot superar qualsevol circumstància, trobo que al llarg d'aquest film apareixen escenes massa picats o no adequades per a la mainada.
    No obstant, no la descartaria per ensenyar trossos per mostrar diferents temes.

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Em sembla bastant assenyada, encara que pensem que està enfocada per nens més grans, jo penso que parlar de malalties mentals és essencial a aquesta edat ja que és tan difícil a la vegada.

    ResponElimina
  5. Potser si que teniu raó. Però em sembla, que les imatges que surten al tràiler si es treuen de context són més dures del què realment són. En certa manera, hi ha una mica de violència.

    ResponElimina