Educàlia,http://educalia.educared.net/edujsp/idioma.jsp, és un portal educatiu que ha estat desenvolupat per Fundación Telefónica. Està adreçat a nens que cursin Educació Infantil, Primària i Secundària, per tant de 3 a 18 anys, i també pels seus professors i pares.Si accedim a l'apartat de Primària, que és el que ens pertoca a nosaltres, podem trobar programes educatius que ajuden a aprendre i reflexionar sobre diferents temàtiques: Don Quixot, el paisatge, l'aigua, l'alimentació... També podem trobar-hi jocs interactius com el joc del museu del cinema, el joc del cos humà... A més a més, es presenten diferents projectes interessants, per a alumnes, professors,etc. També hi ha tallers. Tanmateix, i perquè els nens i nenes aprenguin a cercar allò que necessiten per la xarxa hi ha la ciberteca, la qual els ensenya com fer una bona recerca online.
Per tant aquest portal és bastant interdisciplinar i per a totes les edats. Tanmateix, penso que els projectes i els tallers que hi ha poden ser de molt profit per a treballar a l'aula. El fet que els ensenyi a buscar informació per Internet és molt positiu per fer recerca de temes didàctics que han d'aprendre a l'aula i fora de l'aula.
A mi em sembla una activitat molt bona ja que a diferència de la resta de les nostres activitats, la teva és apta per a tot tipus d'edats. A més, també m'agrada perquè permet l'ús d'internet ja que serà una eina indispensable pel seguiment del futur acadèmic dels alumnes.
ResponEliminaEl portal m'ha agradat però no hi ha cap apartat específic de cinema. Tot i així, es adient perquè en un apartat tracta sobre les disfresses, contenidors poètics,... en aquest sentit, l'utilitzaria com a recurs per obtenir alguna cosa. M'explico, per exemple l'utilitzaria per quan els demanéssim un clip en el qual haurien de tenir en compte el que hi ha en aquest portal.
ResponElimina